A megfelelő, rostban gazdag táplálkozás önmagában nem elég: arra is oda kell figyelni, hogy az étkezés rendszeres legyen, valamint, hogy olyan ételeket és italokat tartalmazzon, melyek nem fokozzák a kellemetlen tüneteket.

Finomított szénhidrátok és cukrok

A finomított liszteket, valamint az ezekből készült élelmiszereket érdemes elkerülni, akárcsak a cukros üdítőket, édességeket, péksüteményeket. Lehetőség szerint válasszunk teljes kiőrlésű, friss pékárukat, a fehér cukrot pedig könnyen helyettesíthetjük mézzel, nádcukorral, nyírfacukorral vagy gyümölcscukorral.

Tejtermékek

Bár kis mennyiségben a joghurt és a kefir hasznos lehet, mivel megkönnyítik az emésztést és a székelést, de aranyérbetegség esetén érdemes mérsékelni a tejtermékek fogyasztását. A tej és az abból készült élelmiszerek nagy mennyiségben rossz hatással lehetnek a belek savképző képességére.

Növényi zsírok, sós rágcsálnivalók

hidrogénezett növényi zsírokat érdemes lecserélni olyan hidegen sajtolt növényi olajokra, melyek megfelelő arányban tartalmaznak omega-3 és omega-6 zsírsavat: ilyen például az olívaolaj, a kókuszolaj, a lenolaj. Emellett a sós és fűszeres rágcsálnivalókról is ajánlott lemondani aranyérproblémák esetén, mivel erősíthetik a fájdalmat székletürítés közben, a sok só pedig vízvisszatartó hatású.

Alkohol

Mivel az alkohol dehidratáló hatása negatívan befolyásolja az emésztést, elősegíti a székrekedés kialakulását. Ennek az az oka, hogy mind a gyomorban, mind a belekben felborítja az emésztési egyensúlyt. Ha aranyeres panaszokkal küzdünk, maximum egy pohár bort engedjünk meg magunknak egyszerre, hogy semmiképp ne fokozzuk a kellemetlen tüneteket!

Kávé, tea, energiaital

koffein nagy mennyiségben meglehetősen rossz hatással van a belek és a gyomornyálkahártyájára, ezért érdemes ezeket is elkerülni.

Weboldal tervezés és fejlesztés: Creffart Kft.   |    creffart.com

Scroll to Top